موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

الکس مایکلیدیس یک نویسنده و فیلمنامه نویس بریتانیایی-قبرسی است. نخستین رمان او با نام «بیمار خاموش» در اولین هفته انتشار رتبه اول پرفروش های نیویورک تایمز را در بخش داستان بدست آورد و در لیست پرفروشترین داستان های آمازون در سال ۲۰۱۹ دوم شد.

نویسنده‌ای که با نخستین کتابش توانست جزء پرفروش‌های نیویورک تایمز شود/ خالق تریلرهای خواندنی

بیمار خاموش در بخش بهترین داستان مرموز و تریلر سال ۲۰۱۹، جایزه گودریدز چویس را از آن خود کرد.

الکس مایکلیدیس در سال ۱۹۷۷ در قبرس متولد شد. او در خانه ای بزرگ شد که کتابخانه ای کوچک داشت. مادر الکس تمام آن کتاب ها را جمع آوری کرده بود. بیشتر کتاب هایی که الکس مایکلیدیس را به نویسنده تبدیل کرده بودند در قفسه ها بود مثل آثار چارلز دیکنز، ایولین وو، آنجلا کارتر و مارگارت اتوود. او می گوید: وقتی ۱۱ یا ۱۲ ساله بودم با آگاتا کریستی آشنا شدم، آثارش را بی اختیار می خواندم. این بهترین و شاد ترین تجربه ای بود که در زمان کودکی داشتم و همیشه این را می دانستم یک روزی نویسنده می شوم.

او در دانشگاه کمبریج به تحصیل ادبیات انگلیسی پرداخت و از موسسه فیلم آمریکا در لس آنجلس لیسانس فیلم نامه نویسی را دریافت کرد. الکس مایکلیدیس در کارنامه کاری اش نویسندگی متن فیلم «شیطانی که تو می شناسی» و همکاری در فیلم نامه فیلم  «انگلیسی ها می آیند» را دارد.

«بیمار خاموش» اولین و مشهورترین رمان اوست که بیش از ۵/۶ میلیون نسخه در جهان فروخت. مایکلیدیس درباره موفقیتش راجع به بیمار خاموش می گوید: وقتی ناشر آمریکایی با من تماس گرفت و گفت  در فهرست پرفروش های نیویورک در رتبه اول قرار گرفتم، فکر کردم شوخی می کند. مدتی طول کشید تا به خودم بیایم، اما این شادترین و هیجان انگیز ترین تجربه زندگی من بوده است.

رمان بیمار خاموش افتخارات زیادی برای او به ارمغان آورد و در واقع سکوی موفقیت او محسوب می شود. این رمان در بخش داستان معمایی در سال ۲۰۱۹ موفق به کسب جایزه گوریدرز شد و در فهرست پرفروش های نیویورک تایمز قرار گرفت و نامزد بهترین رمان اول نویسنده در همان سال شد.

«بیمار خاموش» داستان بانویی نقاش به نام  آلیشیا برنسن است که ظاهرا زندگی آرامی دارد و به همراه همسرش گابریل در یکی از مجلل ترین خانه های شهر لندن زندگی می کند اما با قتل گابریل روند داستان فرق می کند و مهیج تر می شود. الکس مایکلیدیس در این رمان به جای خلق شخصیت کارگاه، تصمیم می گیرد شخصیت روان درمانگر را جایگزین کند. دومین رمان او «دوشیزگان» نام دارد که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. این کتاب هم موفقیت های زیادی کسب کرد و نامزد بهترین کتاب معمایی و جنایی گودریدرز در سال ۲۰۲۱ شد. هم چنین بهترین کتاب همان سال به انتخاب بارنز اند نوبل شد و در وبسایت آمازون جزو بهترین کتاب های معمایی، جنایی و رازآلود قرار گرفت.

رمان دوشیزگان با استفاده از اساطیر یونانی و پیچ و خم های داستانی طرحی پیچیده دارد. فضایی که علی رغم ظاهر آرامش ماجراهایی رازآلود و هولناک در خود دارد. دختری در دانشگاه کمبریج به طرز فجیعی به قتل می رسد. قاتل احتمالا مرد و شدیدا بیمار است. ماریانا درمانگر باهوشی است که به واسطه خواهرزاده اش از این قتل باخبر می شود. دوشیزگان ماجرای درگیری ماریانا در پرونده ای مخوف و رازآلود است.

سومین کتاب مایکلیدیس «خشم» نام دارد که در ۱۶ ژانویه ۲۰۲۴ منتشر شد و درباره یک ستاره سینمایی است که به همراه شش نفراز دوستانش به جزیره ای در یونان می روند اما ناگهان ارتباط آنها با دنیای بیرون قطع می شود و قتلی اتفاق می افتد.

آثار این نویسنده توسط مترجم‌ها به زبان فارسی ترجمه شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. هر اثر الکس مایکلیدیس یک تریلرمستقل است پس می توانید کتاب های او را بدون ناگرانی از اسپویل شدن بخوانید. به هرحال همیشه ایده خوبیست که با اولین رمان یک نویسنده شروع کنید تا بتوانید تکامل اورا در نوشتن آثارش ببینید.

نویسنده‌ای که با نخستین کتابش توانست به رتبه‌ی اول پرفروش‌های نیویورک تایمز برسد/ خالق تریلرهای خواندنی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.